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Educación digital

niños corriendo

#TxartelGorriaDigitala
Sareko hurbilketak detektatzeko eta blokeatzeko ekimena
pederasta oinarrizko eta bigarren mailan

Inmakro azterketa bat2021eko azaroan argitaratutako emaitzak, UNICEFek aurkitu zuen adingabeen % 10ek sexu-proposamena jaso dutela helduek Interneten bidez, adingabeen % 20 aurrez aurre ezagutu dutela Interneten, eta kalkulatu zuen % 20k. adingabeek sexu-asmoekin harreman erregularra izaten dute helduekin.

Adingabeek jasaten dituzten arriskuez jabetuta eta egunero  joaten garen hezkuntza zentroetan sexu-asmoa duten pederastaren kontaktuak asko areagotzen ari direla ikusita, laguntzeko ekimena sortzea erabaki dugu. umeek, nerabeek eta familiek ikuspegi mota hori berandu baino lehen detektatzeko. Horretarako, pederastia eta sare sozialetako jokoetan eta sare sozialetan dauden pederastari buruzko ikerketa desberdinak aztertu ditugu -tamalez ez direnak-. Uste dugu hurbilketa hauek saihesteko modurik eraginkorrena haien berri ezagutzea dela. 

Lehen hezkuntzan planteamendu horiek aintzat hartzeko modua asmatu dugu “pederasta” edo “asmo sexuala” hitzak aipatu gabe eta familia bakoitzaren esku uzten dugu egoki deritzon moduan egitea. "Txartel gorri digitalak" merezi duten jokabideetan oinarrituko gara. DBHn, garrantzitsua iruditzen zaigu dena argi eta garbi azaltzea, nerabeek sareko munduan arreta ezak izan ditzakeen ondorio batzuk ondo ezagutu ditzaten.

Abisu seinaleak azaleratu ditugu, haurrak, nerabeak eta familiak adi egon daitezen, haiek ezagutu eta harrapari hauek Interneten blokeatzeko azkar jokatu dezaten. online munduan daudenean, bai jokoetan, bai sare sozialetan edo ezezagunekin harremana izan dezaketen beste plataforma digitaletan.

ALGUNOS EFECTOS DE LAS PANTALLAS

Riesgos

Nota: Durante las explicaciones de los efecto de las pantallas y las recomendaciones que damos, vais a encontrar algunos números después de algunas frases correspondientes a pies de páginas que llevan a los estudios que avalan las afirmaciones que estamos realizando. Entendemos que la adicción que muchos adultos sufrimos y la negación que muchas familias tienen a reconocer los efectos que las pantallas tienen en nuestros cerebros, sobre todo mientras se están desarollando, solamente pueden ser aproximadas desde la veracidad de los datos.

Los dispositivos digitales afectan a los cuatro pilares básicos de nuestra identidad: el aspecto cognitivo, el aspecto emocional, el aspecto social y la salud. 

La literatura científica ha demostrado de forma clara y coincidente que las pantallas domésticas ejercen un significativo efecto perjudicial en el rendimiento académico: la duración del consumo tiene una asociación negativa con respecto al rendimiento académico 251-261.

Un estudio que ha probado el efecto negativo que ejerce el tiempo total de consumo de pantallas sobre el desarrollo, motor, social y cognitivo de los menores 521 asegura que “uno de los métodos más eficaces para mejorar el desarrollo del niño, pasa por las interacciones de alta calidad entre los adultos y él, sin que medie la distracción de las pantallas”.

El consumo lúdico de pantallas tiene una influencia negativa  sobre el lenguaje. En los niños más pequeños, hunde sus raíces en el empobrecimiento de las relaciones verbales, sobre todo intrafamiliares. A edades tempranas estas relaciones que no sólo sientan las bases del desarrollo lingüístico, sino también, y en un plano más profundo, de la evolución intelectual en su conjunto 99,576- 582. Antes de los tres años, los programas supuestamente educativos, dirigidos a ampliar el vocabulario de los menores, son inútiles cuando no incluso contraproducentes 567,584-587.

Hay estudios que han confirmado que existe una correlación positiva entre el consumo de pantallas para actividades de ocio y el déficit de atención 630.

 

Cuando no se duerme lo suficiente o no se duerme lo suficientemente bien, no podemos concentrarnos de forma eficaz en las tareas cotidianas. Cuanto mayor es el consumo digital, más se alteran la calidad y la duración del sueño. Aquí tenemos una fuente esencial de pérdida de atención. 

 

La realidad es, que un elevado número de niños y adolescentes duermen mucho menos del nivel mínimo recomendado 733,791-796. Este déficit de sueño, que aumentado gravemente en los últimos 20 años 792,795,797 está ligado en buena medida del consumo digital cada vez más generalizado 55,105,796,798-799, y afecta a todos los parámetros del sueño, tanto los cualitativos como los cuantitativos. “Relación clara y sólida, por un lado, el uso de dispositivos digitales en el momento de irse a la cama y la falta de sueño, la calidad mediocre de este y la somnolencia diurna excesiva" 799. Una investigación reveló, que más de la mitad de los grandes consumidores de pantalla duermen menos de siete horas por noche, proporción que en el caso de los consumidores modestos era de solo un tercio 795. En el caso de los pequeños de entre 6 y 36 meses, cada hora diaria de manipulación de la tableta o del smartphone reduce su sueño nocturno en casi 30 minutos. minutos 802.

 

El smartphone es una herramienta muy potente capaz de dañar gravemente la atención con sus estimulos. El mero hecho de tener un móvil al alcance de la mano, es capaz de distraernos lo suficiente como para alterar nuestro rendimiento intelectual, incluso cuando el aparato permanece inactivo. El funcionamiento cognitivo se ve alterado, la concentración se merma y el rendimiento intelectual baja 426,674.

En cuanto a la famosa multitarea: el cerebro no está hecho para esto. El cerebro humano es totalmente incapaz de hacer dos cosas al mismo tiempo sin perder en precisión, exactitud y productividad 343,679,684-685. Lo único que consigue cuando intenta resolver varios problemas a la vez es terminar haciendo malabarismos 686-689. También hay muchas posibilidades de que el proceso de la multitarea altere la memorización de las operaciones realizadas 342,690-691. Existe una estrecha relación entre retención de un contenido determinado y el nivel de atención que se haya dedicado al tratamiento de ese contenido 596.

La comunidad científica lleva años advirtiendo que “el uso excesivo de las pantallas deben contemplarse como un grave problema de salud pública” 728. La lista de consecuencias son varaidadas: obesidad, trastornos de la conducta alimentaria, tabaquismo, alcoholismo, drogodependencia, violencia, conductas sexuales de riesgo, depresión, sedentarismo... 55,200 36,729.

ZER DA GROOMING?

Grooming adingabe bat heldu batek psikologikoki manipulatzeko prozesu bat da. Helburua adingabeen gaineko kontrol emozionala egitea da, euren sexu-helburuak lortzeko. Prozesu honek hainbat fase ditu, nahiz eta ez beti guztiak edo ordena berean gertatzen.

Kontuan izan beharreko oharrak

Kontuan izan behar da planteamenduak aldatu egiten direla biktimen adinaren eta ezaugarrien arabera. Hortaz, oso litekeena da biktimak haurrak direnean pederasta umeak agertzea euren konfiantza lortzeko eta agertzeko modua aldatzeko, baina biktimak nerabeak direnean, gaizkileek euren benetako adina eta nortasuna erakusteko aukera ere egin dezakete. benetakoa. Era berean, haur-erasotzaile batzuek epe luzerako "harreman" fisikoak bilatzen dituzte adingabeekin, baina planteamendu batzuek haurren sexu-materiala azkar biltzera bideratu dezakete. Normalean harrapari hauek biktima anitz izaten dituzte aldi berean.

Era berean, oso garrantzitsua da ulertzea kanpaina honek sareko jokoetan eta sare sozialetan zentratzen den arren, adingabeak egon daitezkeen sareko Interneteko edozein plataforma arriskutsua dela, pederasta ere egon baitaiteke zain. Familia askok sareko jokoetan eta sare sozialetan jartzen dute arreta, baina, adibidez, sareko irakurketa-foroa gainbegiratu gabeko adingabeentzako arrisku-leku bat ere izan daiteke, edo hitz-jokoak, edo ezezagunekin modu independentean hitz egin dezakegun beste edozein leku. leku horren sortzaileak.

Harrapari asko adin-talde zehatz batzuek erakartzen dituzte, beste ezaugarri fisikoek baino gehiago.

NOLA EGIN GARA EKIMEAN?

Ekimenean parte hartzeko, laburpen testu bat eta interesa duten pertsona guztiek sare sozialen, WhatsApp taldeen,  media edo beste inprimaki batzuen bidez parteka ditzaketen irudi batzuk eskaintzen ditugu _cc781905-5cde-3194-bb3b5cf58d_bb3b, if -1836_ egokia, #tarjetarojadigital hastag-a. Lehenengo irudia lehen hezkuntzako haurrekin abisu seinaleak lantzeko da, bigarrena familia eta nerabeentzat. Ikastetxeetako irudiak eta abisu seinaleak ere landu ditzakezu ikasleekin eta familiekin, edo sare sozialetan bideoak egin ditzakezu abisu seinaleak ezagutzera emateko. Hau da laburpen testua:

Grooming-a helduek adingabeei beren sexu-helburuak lortzeko egiten duten manipulazio emozionalaren prozesua da. Pederastoek biktimak bilatzen dituzte sareko jokoetan, sare sozialetan eta, oro har, Interneten. Abisu seinaleak izan ohi dira:

- Elkarrizketak edo sareko harremana isilpean mantentzeko eskaera

- Elkarrizketak mezularitzako aplikazio pribatuagoen bidez jarraitzeko elkartu garen sareko plataformetatik kentzeko proposamena.

- Gure familiari, egoerari, harremanei... buruzko galdera pertsonalak.

- Opari digitalak bidaltzea jokoetan edo sare sozialetan, edo baita diru fisikoa ere

- Irudi sentsualak edo sexualak eskatzea edo bidaltzea

 

Haur eta nerabe asko ezezagunekin jolasten eta hitz egiten dute egunero sareko munduan, bai online jokoetan, bai sare sozialetan edo bestelako plataforma digitaletan. Seinale hauetakoren bat hautematen, ezezaguna zuzenean blokeatzea gomendatzen da. #tarjetarojadigital

​Informazio gehiago helbideanwww.macsonrisas.es/tarjetarojadigital

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